Blogomban heti
rendszerességgel olvashatóak lesznek bejegyzések arról, hogy a 21. században
zajló társadalmi változások miként hatnak az oktatásra. A témakörök a
következők:
-
Információs társadalom. Modellek, gazdasági és társadalmi következmények.
-
Digitális nemzedék elméletek. Felhasználói szokások, életkor és IKT
kompetencia.
-
Digitális kompetencia, digitális műveltség, digitális állampolgárság
- Az
információs társadalom technológiai környezete. Eszközrendszerek
és alkalmazások
-
Digitális esélyegyenlőtlenség. Internet és értékrend. kockázatok
-
Internetezés és kultúra. Divatos tévképzetek
-
Információs társadalom és oktatás. A tanítás és tanulás új koncepcionális
keretei
- A
hálózatelmélet oktatási alkamazása: konnektivizmus
-
Nyílt oktatási formák a felnőttképzésben
-
Felnőttképzési jó gyakorlatok online és virtuális környezetben
Illetve
a távoktatás és az e-learning felnőttképzésben való helyzetéről írok hétről
hétre bejegyzéseket, amelynek témakörei a következők:
-
Didaktikai modellek. Az oktatási folyamatot meghatározó alapelvek.
- Az
eLearning fogalmának értelmezési lehetőségei
- Az
oktatás környezete, az oktatási környezet színterei.
- Az
oktatási környezet technológiája és eszközrendszere I.
- Az
oktatási környezet technológiája és eszközrendszere II.
- A
távoktatási környezet oktatási tartalomfejlesztése
-
Tanárszerep távoktatási környezetben
-
Tanulói szerep és tanulási stratégia távoktatási környezetben
-
Motiválás, aktiviziálás, megerősítés. Feladatrendszerek elektronikus
tanulási környezetben
-
eLearning tartalmak és oktatási környezetek ergonómiája
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése