2012. február 14., kedd



Blogomban heti rendszerességgel olvashatóak lesznek bejegyzések arról, hogy a 21. században zajló társadalmi változások miként hatnak az oktatásra. A témakörök a következők:

- Információs társadalom. Modellek, gazdasági és társadalmi következmények.
- Digitális nemzedék elméletek. Felhasználói szokások, életkor és IKT kompetencia.
- Digitális kompetencia, digitális műveltség, digitális állampolgárság
- Az információs társadalom technológiai környezete. Eszközrendszerek és alkalmazások
- Digitális esélyegyenlőtlenség. Internet és értékrend. kockázatok
- Internetezés és kultúra. Divatos tévképzetek
- Információs társadalom és oktatás. A tanítás és tanulás új koncepcionális keretei
- A hálózatelmélet oktatási alkamazása: konnektivizmus
- Nyílt oktatási formák a felnőttképzésben
- Felnőttképzési jó gyakorlatok online és virtuális környezetben


Illetve a távoktatás és az e-learning felnőttképzésben való helyzetéről írok hétről hétre bejegyzéseket, amelynek témakörei a következők:

- Didaktikai modellek. Az oktatási folyamatot meghatározó alapelvek.
- Az eLearning fogalmának értelmezési lehetőségei
- Az oktatás környezete, az oktatási környezet színterei.
- Az oktatási környezet technológiája és eszközrendszere I.
- Az oktatási környezet technológiája és eszközrendszere II.
- A távoktatási környezet oktatási tartalomfejlesztése
- Tanárszerep távoktatási környezetben
- Tanulói szerep és tanulási stratégia távoktatási környezetben
- Motiválás, aktiviziálás, megerősítés. Feladatrendszerek elektronikus tanulási környezetben
- eLearning tartalmak és oktatási környezetek ergonómiája


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése