A taneszköz jellemzői
A pedagógusok és tanulók számára
tisztán láthatónak kell lennie, hogy kinek készül az adott taneszköz, hogyan is
működik pontosan. Fontos, hogy a taneszköz ne célszemélynek akarjon megfelelni,
hanem a kitűzött célnak vagy az adott célcsoportnak. Ezek pontos meghatározása
elengedhetetlen a piacképesség kialakításához.
-
Az IKT eszközök rendszervező funkcióval is
rendelkezhetnek. Leggyakoribb formája az intranet vagy az általunk is használt
ETR, melyek megmondják nekünk, hogy mikor és hol kell lennünk, s mik a
teendőink.
-
Második funkciója az információszolgáltató funkció,
mely lehetőséget ad, hogy az eszköz egyénre szabható legyen. Az egyén
előismeretei meghatározzák, hogy milyen egyénre szabott utakat lehet később
kialakítani.
-
A taneszközökre jellemző harmadik funkció, mely a
kommunikációs funkció az általunk választott eszközre nem jellemző.
Mindemellett a pedagógus számára
azt határozza meg, hogy milyen technikai felszereltséggel kell rendelkeznie, s
milyen IKT kompetenciákat kell már birtokolnia.
A tanuló számára meghatározza,
hogy egyéni vagy kooperatív munka szükséges az eszköz hatékony használatához.
A cél, hogy meghatározza és
segítse a fejlesztési területek meghatározása.
Taneszköz célkitűzései
Elképzelt taneszközünk egy OKJ-s
Kulturális Rendezvényszervező képzést segítő online kiegészítő tananyag, mely a
felhasználókat segíti a forgatókönyv megírásában, a költségvetés
kidolgozásában, s segít lemodellezni a különböző rendezvények esetén a kritikus
pontokat, melyek felmerülhetnek: a biztonsági útvonalak tervezése (tűzriadó), a
megfelelő hangszigetelés kialakítása valamint a bevétel biztonságos mozgatása.
Célunk, hogy a hallgatók a
foglalkozások végén átfogó képet alkossanak a rendezvényszervezés elméleti és
gyakorlati témaköreiből, valamint a közeljövő főbb fejlesztési tendenciáiról és
alkalmazási lehetőségeiről. A téma elsajátítását egy interaktív oktató és
gyakorló multimédia alapú programrendszer segíti.
A képzés indító intézmények
számára óriási előnyt jelenthet az árban érvényesíthető költséghatékonyság,
mely a program jelent a gyakorlati képzés, jelen esetben egy nagyobb rendezvény
leszervezése és finanszírozása helyett. S lehetővé teszi a valóságban megjelenő
összes lehetséges verzió lemodellezését.
A taneszköz célkitűzései a
felhasználási sajátosságokat tekintve
- Személyi feltételek, bemeneti követelmények
- 18 év felüli
- Érettségivel rendelkező
- Előtanulmányi rend, előfeltételek
- A tantárgy elsajátításához szükséges előismereteket tartalmazó tantárgyak: -
- A vizsga előfeltétele: gyakorlati feladatok megfelelő szintű teljesítése
- Rendezvényszervező szakmában elhelyezkedőket segíti az online lehetőségek kihasználásában. Létrehozza a hazai és különböző nemzetközi rendezvénytipológiai kritikus pontjainak áttekintését helyi jogszabályok és az adott helyi rendezvényhelyszínek virtuális verziói alapján.
- Szükséges előzetes speciális andragógusi kompetenciák:
- IKT kompetencia
- Közösségszervezés
- Szükséges előzetes tanulói kompetenciák:
- Önszabályozás
- Egyéni és kooperatív munkára való képesség
- IKT kompetencia
- Kulturális kapcsolatok
- Andragógusi és tanulói szükséges technikai felszereltség:
- Számítógép
- Szélessávú internet
- Fülhallgató
- Támogató tananyagok:
- Web alapú tárhelyről letölthető tananyag és segédanyagok
- Módszertani javaslat a tantárgy megtanulására:
- Kulturális rendezvények szervezésének online keretei
- Rendezvénytipológia
- A rendezvény költségtervének elkészítésének online alapjai
- Online szakmai, protokolláris és tájékoztatási teendők
i.
résztvevők online felkérése
ii.
hírverés
iii.
az online forgatókönyv készítés
1.
téma
2.
időbeosztás
3.
műszaki-technikai feltételek
4.
online protokoll és médiakommunikáció
- rendezvények megvalósulása
- utómunkálatok lemodellezése
- A tanulmányokról napló vezetése
- Rendezvényszervezés elméleti háttereinek is feltárása a gyakorlati oktatási folyamat mellett, mely elméletek feldolgozása elsősorban egyénileg zajlik. Az elmélet és gyakorlat összekötése az órai munka során történik.
- Teljesítés feltételei:
- Órai jelenlét és aktív munka
- A rendezvényszervező program aktív használata
- Elvárás, hogy a konzultációkra a hallgatók előzőleg otthon átnézzék az egész tananyagot. Így a konzultációón a tananyag nehezebben elsajátítható részeit beszéljük meg, lehetőséget biztosítva a felmerülő kérdések megtárgyalására is. Ez segíti önmaguk tanulásszervezési fejlődését.
- Megszerzett tanulói kompetenciák:
- Tanulásszervezés
- Időmenedzsment
- IKT kompetencia
- Identitás és egyéni kompetenciák
- Szervezeti egység üzemeltetése
- Felnőttképzési köröket, folyamatokat szervez
- Tömeg és internetes kommunikációt működtet
- Ösztönzi s lokális részvételeket
- Biztosítja a kapcsolatot a nemzetközi kulturális trendekkel
+1. Erre a
tananyagra épülő más tantárgyak gyors és hatékony elsajátítása a megszerzett
kompetenciák segítségével:
a.
Infokommunikáció
b.
online oktatásmarketing
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése